måndag 7 februari 2011

herr Mupp

Idag kom en av juristerna på mitt våningsplan och hade pratat med deras assistent som råkar vara en av mina bättre vänner. Juristen frågade henne om det var så att jag och herr Mupp var bundis - han var naturligtvis ironisk. Juristen frågade oxå om herr Mupp verkligen tycker sig tro att det är ok att betee sig som han gör mot en kollega som att ifrågasätta fikatider inför så många som ändå var tvugna att höra honom när han faktiskt gjorde just det mot mig. Min väninna sa då att herr Mupp är på mig så otroligt mycket att vår chef anser sig inte se något annat alternativ än att blanda in HR - så patetiskt, ska herr Mupp inte kunna betee sig som en vuxen.

Det intressanta i det hela kommer ju att bli ifall chefen faktiskt gör som hon säger och blandar in HR eller inte ... jag tvivlar och håller mig på min kant och så långt ifrån herr Mupp så länge som möjligt.

Jag har dokumenterat allt han gjort och sagt - på det sätt som varit möjligt har även bett honom att inte tilltala mig eftersom han aldrig har ett vänligt ord att säga till mig. Trots det så kommer det gliringar som jag inte tycker att jag ska behöva utstå ... vad tar han sig för friheter och vem tror han att han är egentligen?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar