måndag 6 augusti 2012

Historia är historia och bör så förbli

Vissa gånger är jag så glad över att jag har svårt att släppa taget om saker och ting - det gör att jag kan utan att behöva leta allt för länge få en återblick i hur allting en gång var. Det är med ett bultande hjärta och med gråten i halsen som jag sitter och vill så gärna skicka ett sms eller ringa till R, men tillåter mig själv att läsa de gamla sms som jag sparat för att bara minnas lite innan. Går så in på fejjan för att läsa vår konversation där oxå som jag inte heller har raderat.

Vilken tur!

Gråten försvinner snabbt och hjärtat slår mer av ilska än längtan och jag lägger ifrån mig mobilen och fundrar på vad jag ska göra nu istället - för vilken tur att jag inte fortsätta med honom och att det ändå tog slut på den sagan  i så pass god tid som det faktiskt gjorde.

3 kommentarer:

  1. Det är skönt att kunna hejda sig lite.
    Håller med det där om tiden, varför lägga ner mer än nödvändigt. Jag la ner nästan 13 år på det här förhållandet och 10 på mitt tidigare, nu vill jag ha tiden... själv!
    Det blir som det blir ändå liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad va ? nu blir jag förvirrad - du skriver "la ner" ...betyder det att du inte är i ett förhållande längre?

      Radera
    2. Nej, nu är mitt hem bara mitt och tjejernas igen och lugnet är tillbaka. Jag är singel för första gången sen jag fyllde 15 ;) Spännande och nyttigt, men framförallt så himla skönt!

      Radera