fredag 3 augusti 2012

Nyfiken som få

Eftersom det här är nog den enklaste dieten jag har provat än så länge så känns det som att det vore otroligt om jag har lyckats gå ner något. Jag har tillfredställt mitt sug efter nåt på kvällarna och jag har inte gått många minuter hungrig.

Har inte tränat något alls i veckan utan bara tagit upp fokus på att lära mig om kosten och tänket kring det här med inga kolhydrater - det är mer än vad man tror att hålla reda på men ändå rätt enkelt.

Tanken på att inte få äta smörgåsar gjorde ju att jag backade från det hela från början - men nu har jag hittat flera recept på bröd som man kan baka, man bara byter ut mjölet mot mandelmjöl eller något som heter fiberhusk. Just fiberhusk har jag bara hittat på nätet än så länge, men jag har inte haft någon nytta av det än heller. Tänkte försöka köra i så hård utsträckning som möjligt helt utan kolhydrater i två veckor och sen lägga till de alternativ som erbjuds. I kaffet har jag dock mjölk, vilket innehåller kolhydrater och likaså osten på mina morgon opsies och i grädden som jag har haft över blåbären på kvällarna.

Ikväll ska jag äta fläskkotletter och halloumiost, sallad och sen har jag gjort pannacotta till efterrätt med lakritssmak :) Tänkte köpa lite macadamiannötter som innehåller 0 kolhydrater och ha som snacks.

Må bäst
All kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar