måndag 16 januari 2012

Dreams are just dreams

Så här i efterhand så känns min helg som en dröm, som en vilja till något annat än det jag faktiskt är ...den har varit så där fantastiskt bra och skön men samtidigt så känns det som att med det uppvaknande som jag fick vid 21 tiden igårkväll så känns den bara som en dröm. Det fattades bara att jag skulle bli nypt och väckt men nypet blev istället en örfil...


börjar lite i fel ände - tar det från början


Fredag - jag och Yster träffas på Slussen för vi ska gå och se utställningen som är på Fotografiska. Den var riktigt bra och vi såg fotografier av bla Aitor Ortiz, Margareta M. de Lange och Ron Haviv. Haviv var den som grep mig mest men det kan oxå ha att göra med att hans utställning var skildringar från tagedin i Haiti för två år sedan när så otroligt många blev hemlösa och gick till andra sidan livet. Ortiz grep mig på ett sätt som är rent abstrakt - den mannen har lyckats fånga bilder som inte går att sätta varken plats eller namn på och det förstod jag senare när jag läste om hans bilder att det var just meningen med dem. de Lange blev jag lite rädd för hennes egen skull - inte utan man undrar hur hon har hamnat i de situationer som skildras i hennes foton och så hoppas mn samtidigt att hon ska fortsätta. Knepigt det där.






Vi tog ett glas vin på restaurangen där och jag skicka ett sms till R för att bara höra av mig - igen. Vi tar våra kläder och går ut i snålblåsten igen, längs kajen är det inte direkt vindstilla och vi försöker hitta på nåt ställe att gå till för att få oss en bit mat. Vi hamnar till sist på Folkungagatan och går in på Matboden Södermalm - vilket bra val!! Har aldrig varit där förut men wow vilken service och wow vilken mat!! Väl där ser jag att R har ringt mig medans vi har gått i snålblåsten, jag har varken hört eller känt (vibrationer) av att han hört av sig så jag skickar ett sms till, vill ju inte sitta och prata i telefon med honom när jag egentligen är på middag och mys me Yster. Tyvärr så vart det inte mer kontakt med R än så den kvällen. Hur som helst - efter en supergod middag så gick jag och Yster till Vampier Lounge som är en drinkbar på Söder - oxå fantastiskt egen och härlig. This is why I love Södermalm. Sen bar det av hemåt. En lagom skön och lång kväll.

 Lördag - jag vaknar äckligt tidigit, äter frukost i sängen och bestämmer mig för idag ska det vara en utedag. Ringer A som är på direkt. Jag åker över till henne för att gå en runda ute i skogarna där jag själv bodde tidigare med tjejerna och tjejernas pappa. Vi traskar runt i skog och mark och jag blir riktigt varm och känner hur mina lungor blir uppfyllda med frisk skön ren luft. Säga vad man vill om stället men rent och nära naturen är man! Går förbi vårat gamla hus och de nya ägarna har gjort det såååå fint runt omkring. Blir lite nedstämd över att vi inte är de som gjort det så fint men kommer snabbt på att jag hade inte orkat göra allt det själv oxå! Hem till A och får i mig lite mer frukost-lunch och sen hem, är överbjuden till A på middag senare på kvällen som jag då ska få avnjuta tillsammans med hennes man. Mys. Åker hem o ställer mig i duschen länge o varmt - hoppas på ett livstecken från R men det lär väl inte ske....börjar misströsta men hoppas fortfarande. Middag och lite Coopshoping senare så är jag hemma igen och slänger mig i sängen rätt tidigit.


Söndag - idag måste R väl ändå höra av sig - jag har skickat sms igår och hoppats som en galning men han har inte hört av sig alls. Det troliga är ju att han jobbar (gjorde han i fredags) och sover om vart annat. Städar Stordotterns garderob och torkar av hyllarn i Lilldotterns rum - sånt där som de annars inte ser som så viktigt :)


Tvättar en tvätt och njuter av en långsam o trist söndag.


Nådastöten kommer då Lilldottern kommer hem och ställer till med både det ena och det andra - det slutar med att jag kör hem henne till hennes pappa och vi får ha ett litet "familjemöte" och sen åker jag därifrån i vrede. Inte den bästa avslutningen som sagt av helgen men jag fixar inte vissa saker som händer. Tjejernas pappa ringer senare och vi pratar om hur det har gått efter att jag åkte och det kommer fram att det löst sig bra och de har kunnat prata på ett bra sätt med varandra - vilket jag blir väldigt lättad över. Jag hoppas bara att min vecka med tjejerna kommer att gå bra och att det här inte ska sätta nivån på resten av veckan även om Lilldottern har utegångsförbud, fått indragen mobil och dator.


Håll nu tummarna för mig och tjejerna för på tisdag fyller Stordottern år - 16 år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar