onsdag 1 februari 2012

Karma är den universella lagen om orsak och verkan

Det är så bra att bli påmind ibland - men det är ju bara jag själv som kan göra min omgivning bättre om jag önskar att den ska vara det. Beblanda mig med människor som resonerar på likvärdiga sätt är oxå något jag kan göra för att livet ska bli "enklare" i mer harmoni.

"Inom buddhismen är karma resultatet av en människas handlingar, ord och tankar under hennes livstid. Inom hinduismen står karma också för summan av handlingar under livet, hur väl en människa uppfyllt sina plikter avseende religiösa och vardagliga handlingar."

Jag försöker att bryta ner det religösa och implementera det i mitt vardagliga liv - jag tror att jag blir en bättre människa och jag tror även att mina närmaste har större nytta och nöja av mig som den bättre människan jag försöker vara.

1 kommentar:

  1. Skulle välja den med de bästa inre egenskaperna
    det är dom som håller i längden.
    Lycka till!
    Lena

    SvaraRadera