fredag 7 januari 2011

Prioteringar

Vad olika vi människor är - vilka olika prioriteringar vi har

Jag tror att vi oftast har problem med att förstå andras prioriteringar - men varför måste vi förstå dem då? Kan vi inte bara acceptera att vi har olika prioriteringar helt enkelt utan att ifrågasätta den som man har framför sig?

Jag prioriterar ju självklart mig och de mina före någon annan, om jag ställs inför en situation där jag behöver välja att bry mig om mig själv, min tid, eller någon annan och deras tid ... så klart jag väljer mig själv först och när jag känner att jag kan ge av mig själv och min tid så gör jag ju det i den utsträckning som jag kan och har ren förmåga att göra. För det innebär det inte att jag ALLTID kan ge lika mycket av mig själv och min tid. Det kommer ju alltid att variera ...

Just nu är det jag och mina tjejer som gäller och så kommer det vara LÄNGE .... så ska du få mig att ge av mig själv och av min tid till dig - då ska du vara mycket speciell och betyda mycket för mig och jag ska veta att jag får igen det jag erbjuder ....

Att ge och ta är en av grundstenarna i en relation -oavsett på vilken nivå relationen är.

1 kommentar:

  1. Tiden, tilgängliheten och engagemanget som man lägger på barnen ger allra mest tillbaka. Helt ärligt, uppriktigt och utan baktankar!!
    Kram

    SvaraRadera