måndag 10 januari 2011

Tänk att jag blir inte förvånad längre

För över en månad sedan så fick jag hem papper från Skattemyndigheten om att mitt efternamn är ändrat tillbaka till mitt flicknamn. Efter ca en vecka ringde jag och frågade Transportstyrelsen hur jag skulle göra med mitt körkort (eftersom det är den enda identietshandlingen som jag har), de sa då att jag skulle få de handlingar som krävs för att förnya mitt körkort inom kort eftersom på deras listor hade inte mitt namnbyte kommit upp ännu.

Idag ringde jag igen till Transportstyrelsen eftersom jag ändå tycker att det gått lite väl lång tid. Då visar det sig att de har skickat dessa handlingar hem till mig för över en månad sedan!!! Vem är hemma hela dagarna numera och har tillgång till min post? Har tjejernas pappa verkligen blivit så förändrad att han har slängt dessa handlingar eller är det ett misstag från posten - det lär ju jag aldrig få veta i alla fall?!

Förhoppningsvis så får jag väl mina handlingar denna gång istället, om inte så vet jag ju att jag har ett problem där hemma som var större än jag trodde.

Lite läskigt faktiskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar