tisdag 22 mars 2011

Ja e så jäla happi asså

Vet inte hur jag riktigt ska kunna beskriva hur jag känner för att jag har flyttat förutom att jag är så jäla happi !! Igår när jag kom hem från jobbet så ringde jag i panik till förra lägenhetsinnehavaren J som har varit så supergullig hela tiden och fråga vart jag ska gå för att träffa ordföranden för föreningen - J lotsade mig rätt i lugn anda och jag tackade återigen för hans hjälp.


Väl där så finns ingen ordförande på plats så jag ringer o hör vart han är och han hade glömt bort vårat möte men skulle vara där inom 20 min. No worries - jag går o snackar med pplats ansvarig O så länge.


O ska jag köpa en blomma till, jag ringde för ca 2 veckor sedan och frågade om jag skulle ha en pplats att använda då jag fick tillträde till lghen, O sa då att det inte fanns någon ledig nu men att jag skulle ringa tillbaka - ehm okej. Det jag inte visste då var att O är en man som lever för föreningen och att allt ska vara med ordning och reda rätt hanterat. O fick in en ledig pplats dagen efter och hade skrivit ut ett tillfälligt ptillstånd till mig redan då och bara väntat på att jag skulle ringa igen - men vilken hjälte. O och hans fru ska få en blomma för besväret.


Så ringer Yster mitt i allt och frågar om jag kan vara lite spontan och möta upp henne i centrum för att ta nåt att äta - så blev det, vi hamnade på Kina krogen och satt där ett par timmar och surrade. Hon berättade det hon hann om sin retreatresa till Indien och jag beundrar henne för det hon gjort och jag längtar efter att få umgås med den numera mycket mer kloka och öppnare (som hon själv uttryckte det) Yster ...


Avslutade dagen med att åka hem o testa tvättmaskinen  och den fungerar - blir dock bättre om jag sätter avloppsslangen i badkaret istället för utanför nästa gång, inte lika mycket vatten som behöver moppas upp från golvet. Så nu hänger tvätten över badkaret i det torkställ som J lämnade till mig.


Bästa dagen på länge ^^

1 kommentar:

  1. Låter som en underbar dag. Fint av dig att vilja köpa en blomma till O, det kommer säkert att uppskattas mycket. Hoppas denna dag blir minst lika bra!

    SvaraRadera