torsdag 17 mars 2011

Så är den min

Äntligen har jag nycklarna i min hand och jag kan börja boa in mig i mitt nya hem! Började med att åka dit för att plasta golven eftersom jag ska måla, tänkte i mitt lilla sinne att jag kanske ska kolla så att det mesta fungerar när jag ändå är här och innan tjejerna kommer hit.


Sätter igång kylen, frysen och spisen.


Forsätter att plasta nästa golv som har en vägg som ska målas - tänker när jag är klar att oj spisen är på - går ut i köket och känner att plattorna är iskalla fortfarande (gammal spis) så då sätter jag på ugnen för att se om den fungerar. Under tiden kontrollerar jag kylen och frysen som verkar fungera som de ska. Börjar plocka in de två kartonger jag har fått med mig och känner att det börjar lukta ugnsrent - ugnen är varm, med andra ord så är spisen trasig för det är bara en säkring till spisen enligt säkringsschemat.


GAAAAAaaaa blir lätt frustrerad!!


Ringer mäklaren som inte svarar - talar in ett meddelande och sen släpper jag det hela. Ska åka o köpa en beg cykel till Lilldottern i stan, min älskade far ska följa med. Först hämta Lilldottern, sen hem till mor & far och sist in till stan för att se på cykeln. Nu står den i alla fall i vårat cykelförråd och jag hoppas att Lilldottern får behålla den här så att det inte är någon klåpare som inte vet vad ditt och mitt är.


Så nu har jag skrivit av mig - håll tummarna på att mäklaren trots allt visar sig vara en bra mäklare och fixar det här med spisen nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar