onsdag 11 maj 2011

Konstig vecka

Tjejerna kom i fredags - fast då var de hos mor & far till lördagen för jag var på Vårfesten och för att de inte hade träffat sin mormor och morfar på länge. Lilldottern var på bio med morfar och såg Big Mommas like father like son - Lilldotterns omdömme var att den var ASBRA! Under tiden var Stordottern o spela fotboll på Östermalms IP. 

På lördagen var de på vad vi kallade för "bytardagen" när jag bodde hemma. Det är när alla föreningar i området samlas på fritidsgården och har loppis ... Stordottern kom hem med en väska för 10:- och Lilldottern hade hittat en bok för 10:-.

Direkt på måndag morgon drog Lilldottern sen iväg på klassresa med sin klass, hon går ju i femman nu och då splittras klassen inför högstadiet redan nu. Borta i tre dagar ska det vara så i eftermiddag får jag hämta hem henne, men sen så åker hon ju till sin pappa på fredag medans jag är på jobbet så jag får två hela dygn med henne den här veckan, söndag och torsdag ...

Ja det är väl så här det kommer vara ibland - Stordottern har jag ju mer eller mindre vant mig vid att hon inte är hemma jämt, hon har dragit iväg på moppen fast ändå inte så mycket som jag trodde att hon skulle göra. Igår var hon hemma hela dagen eftersom hon slutar tidigt och var på balkongen och sola och läste sin bok. Kopplat av och bara haft det skönt, ett gott teckan på att hon tycker det är härligt..

Nu ska jag jobba arslet av mig så jag kan åka o hämta Lilldottern vid halv fyra utan att få dåligt samvete ..

KRAM på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar