måndag 16 maj 2011

A shitty Day in a Nutshell

vilken jävla skitdag!

Först jobbar jag arslet av mig hela förmiddagen och halva eftermiddagen för att jag skulle kunna åka o hämta Lilldottern vid bussen från hennes klassresa. När jag gjort det så var det bara att åka till Käftis för domen o ja jävlar vilken dom sen då! 

När jag sitter i väntrummet för att få komma in o höra vad jag har att vänta mig så läser jag dagens Metro - en liten artikel läser jag om att det skett en dödsolycka i tunnlarna för Citybanan - där M: jobbar just nu! Får ont i magen och skickar iväg ett sms för att höra att han mår bra och framförallt att han är i livet!

Vad sägs om att laga ett par hål för ca 3-4 000 kr först för att sen dra ut det sista som finns kvar av en tidigare rotfylld tand för att sätta ett stift och en krona för så där en 13-15 000 kr.


När jag ska gå från tandläkaren ser jag att jag har fått två sms av M: tänker skönt han lever i alla fall och börjar gå mot bilen. När jag nästan är framme vid bilen och håller på att bryta ihop och har slagit numret hem till mor o far så kommer jag på att jag inte betalade för dagens besök hos Käftis och går tillbaka för att göra det. 


Nästa gång jag är vid bilen ringer jag pappa på mobilen och han är på golfbanan, bryter ihop helt när jag kommer fram till honom o hör hans obekymrade trygga röst och han får säkerligen hjärtklappning och panik bara för det och jag får dåligt samvete på en gång och blir ännu ledsnare för det ... vilken jävla ond cirkel! Pappa försöker så gott han kan att prata mig lugn och efter 15 min så har han lyckats och jag har som han själv säger gjort valet att sätta mina barn framför mig själv och åker hem till dem för att se till att de får mat i sig hellre än sätter mig på ett café o bara ta det lugnt för att sansa mig själv. 

That´s me in a freaking nutshell







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar