fredag 20 maj 2011

Mitt hjärta blöder

Vet inte vart jag ska börja ... fick sån totalpanik igår efter att jag fått ett sms från tjejernas pappa

"Ring mig NU"

tänkte att nu har det hänt nåt men inte kunde jag i mina vildaste tankar tro det jag skulle få veta .

Lilldottern har blivit misshandlad i sin skola!! en klasskamrat!! som hon har umgåtts massor med det senaste halvåret har gått fram till henne sagt

"nu ska du får för vad du gjort under hela veckan"

tar tag i hennes axel och mottar ett knytnävsslag i hennes näsa, efter det tar han tag i henne bakifrån och slår minst två gånger med knytnäven i hennes nacke och när hon ramlar och ligger på marken ställer han sig på huk och slår ett sista knytnävsslag i hennes ryggslut!!

Men för i helvete!!

Det visar sig att de har gått och puffat och petat på varandra under hela veckan, så där som man gör i den åldern. Vem vet det kanske föreligger lite obesvarade kärlekskänslor i allt

Vi har polisanmält händelsen och polisen som tog emot anmälan trodde att med tanke på grovheten i misshandeln så skulle det hamna på Socialtjänstens skrivbord, vi har oxå anmält skolan till Barn- och Elevombudet, snart ska jag ringa till rektorn.

Pojken får inte komma till skolan idag - det beslutet tog klassläraren och rektorn igårkväll. Lilldottern är på utflykt med sin klass och hennes pappa är med henne under hela dagen.

Det går inte ens att sätta ord på de känslor som finns i min kropp än mindre ord som ska beskriva hur jag upplevde allt när det hände och när jag fick höra vad hon blivit utsatt för.

Mitt hjärta blöder inte bara för min dotter utan även för den pojke som har så uppenbarliga problem och inte fått hjälp tidigare - hur ska det gå för honom. Minnas bör man att den här pojken har varit hemma hos oss fler fler gånger och alltid varit omtänksam och trevligt så det är en chock för jag trodde verkligen inte att det skulle hända.

Uppdatering!
Lilldottern har på morgonen fått massa sms från klasskamrater som säger att pojken är på väg till skolan trots allt - jag ringer till rektorn medans Lilldotterns pappa ringer till föräldrarna. Enligt föräldrarna har ingen talat om för dem att pojken inte skulle vara välkommen till skolan och rektorn har inge svar på det - så nu står Lilldottern där och har blivit lurad av oss som fått bekräftat av klassläraren och rektorn i gårkväll att han inte skulle få komma. Stark som hon är så går hon i sällskap av sin pappa till skolan ändå.

Fy helvete!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar