måndag 9 maj 2011

Vårfesten

Ja allt började på kontoret - vi gjorde oss iordning och gav oss av till Folkoperan för att ta ett glas vin innan festen. Väl där får jag tag på ett vin som min Yster har introducerat mig till ett Ripasso från Valpoleciella ... såååå gott, lite dyrt men va fan det räcker den timmen som jag ska sitta där o smutta.


Kommer till fördrinken på festen, nåt bubbel med lite smak och det blir två av dem och massa mingel.


Sätter oss till bords och jag hamnar mittemot en bolagsjurist och chefen för bolagsskatterna ... men hur mycket mer boaring kan det bli?! Stelt och tillgjord, siffror och kostymer. Japp inte riktigt min gebit - så fort jag kommer därifrån så drar jag vidare till andra konstelationer av människor.


Lite musik av någon som vet att Play är play och inte mer, men helt ok skivor ... livebandet trodde de var i Åre och skulle få igång pjäxklädda trötta skidåkare - inte heller riktigt rätt. Med andra ord när livebandet spelade backade publiken och tunnades ut, och när han som trycker på Play spelade så kom alla tillbaka.


Under middagen får jag sms från M: som säger att han är på väg in till Söder och att jag ska höra av mig om jag vill ses... OM JAG VILL SES ^^


Lite sms fram o tillbaka och jag hinner både bli nervös och det går över så står han där ... på min företagsfest, med sitt ljusa lockiga hår i en tofs, Tshirt och jeans och bara ler!!! OMG fjärilar i magen näe en hel jävla orkan i magen ...


Vi pratar och pratar och pratar, vi är på så samma nivå i livet och allt känns väldigt naturligt.


Han säger saker som gör att jag smälter som smör i solen, att han är så lång och lägger sina armar runt mig så jag känner mig som om jag är inne i en kokong näe men jag vet inte ... TRYGG kanske är helt rätt ord för hur jag känner mig - allt detta blandas med massor av skratt, massor.


Nu ser jag fram emot nästa gång vi ses men även om det kommer dröja länge eller inte ens blir av så kommer jag att kunna vara nöjd med detta för lång tid framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar