fredag 29 april 2011

Boxning

Jag älskar verkligen att träna boxning, det är så grymt skönt att köra slut på HELA kroppen. Dagen efter har jag alltid så ont (träningsvärk) i underarmarna och handlederna, jag har nämligen slutat med att linda handlederna - mest för att jag inte hittar mina "lindor" men oxå för att jag måste bli starkare i handlederna. Jag kommer ha värre underarmare än en tennisspelare när jag är klar ...

Igår var min tränare på mig som en terrier *me like* jag fick massa nya instruktioner om hur jag ska tänka när jag slår. Bland annat  - "visa fuck you" när jag kör upercut, har nämligen en tendens att vrida knytnäven helt fel och det kan jag bli skadad av. Men det räckte tydligen inte med det - när jag ska lägga njurslagen ska jag tänka att jag lyfter upp slaget med biceps, när jag fick in tekniken så blev slagen säkert 100% starkare ...

Efter träningen höll tränarn mig kvar i 10 min så körde vi lite kickträning, hur jag ska placera hälen och att jag ska tänka ner kroppen istället för upp - att jag hittar balansen innan jag skickar iväg underbenet... så nu blir det van Damme träning hädanefter, så ser ni någon stå i vardagsrummet och träna kickar så är det jag ^^

Känns grymt roligt att tränarn nu äntligen börjar köra mer teknik - jag har ändå hållt på ett tag och känner att jag vill utvecklas och det vore ju roligt att känna sig säker i sin teknik så väl i sin styrka.

Kan HELT klart rekommendera att köra boxning, det är en genomkörare för hela kroppen. Konditionen blir asbra, du blir stark och när du får in rätt slagteknik så är det den bästa rygg och magträningen du kan tänka dig... När du dessutom börjar med kickar får du det snyggaste asset på stranden efter ett tag. Jag börjar äntligen få en grop på sidan av asset och jag njuter av att se mina egena förändringar, kroppsligt så väl som teknikmässigt.

Åsa Sandell var en 28-årig litteraturstudent när hon började sin boxningskarriär, hon vann flera SM titlar och gick en match mot Laila Ali bland annat, hon hade en proffskarriär i New York och levde på boxning. DET är grymt!! jag har inte det drivet men jag ser att boxningen är en bra träningsform både mentalt och fysiskt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar