torsdag 21 april 2011

Träningsvärken från Helvetet har muterat

Det känns som om min kropp har blivit en muterad organism som är där endast för att skapa smärta!

Jag har alltid haft lite svårt att veta min egen gräns när det gäller styrketräning, jag gillar att utmana mig själv och lyckas med mer vikter eller längre statisk träning och så vidare - men det är inte alltid min kropp rent fysiskt klarar av det min hjärna vill och där är jag just nu. Inte för att jag visste det i förrgår när jag tränade men idag, två dagar senare så känner jag det.

På tisdagskvällen kände jag iofs att kroppen jobbade på helvarv och de nya muskelfibrerna skapades det liksom stack och hade jag satt ljud på det så hade det knastrat om min lår - bad med massage fungerade för stunden men inte i längden.

I morse när jag kliver ur sängen eller vänta det var en överdrift, i morse när jag rullade ur sängen hade jag ont i varenda muskelgrupp i kroppen. Jag lyckades inte sätta mig upp i sängen för då gjorde det ont både i magen, ryggen och baksida låren - näe så det var bara att snällt rulla på sida och få fötterna att glida ner på golvet och med en kraftansträning ta sig upp sittandes därifrån sen.

Just nu är allt där jag behöver anstränga mina lår en plåga och jag tänker INTE träna idag på lunchen som planerat.

Blir lätt upprörd på mig själv att jag inte vet min egen gräns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar