onsdag 6 april 2011

Förälska mig - Peter Lemarc



Förälska mig

Snälla, kom hit fort
Kom så fort du kan
Ta med din spegel och din andedräkt
Kom, blås på mig
Ljug för mig igen
Om och om igen
Som för första gången
Bara håll mig fången
I en helig lögn

Åh, förälska mig!
Älska mig sönder och samman
Låt mig vara någon annan
Förälska mig!
Åh, förälska mig!
Med dina bara händer
Med dina bara händer

Här är allting kallt
Rimfrost överallt
Här ligger viken frusen
Tät snö på husen
Som tungmetall
Kom och för mig ut
Dit himlen saknar slut
Jag har gjort mig hård, så hård
Som klippan mot havet
Hjälp mig ut

Åh, förälska mig!
Ta mig någon annanstans
Bortom vett och sans
Förälska mig!
Åh, förälska mig!
Med dina bara händer
Med dina bara händer


Jag har vart där förr
Men det var längesen
Ja, jag har gått i din himmel
I ditt paradis
Och jag vill dit igen

Åh, förälska mig!
Med din mun mot det röda
I morgon kan vi vara döda
Förälska mig!
Gör vad du vill med mig
Kom och jag följer dig
Förälska mig!
Ta mitt förnuft i beslag
Men gör det nu, i dag
Förälska mig!
Åh, förälska mig!
Åh, förälska mig!
Med dina bara händer
Med dina bara händer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar