torsdag 14 april 2011

Wobbly day

Gårdagen börja bra - intervjun gick bra, gjorde säkerligen ett bra intryck men jag är nog inte direkt det dem söker, detta är ju en intern tjänst och jag tror att de söker erfarenhet och kunskap som jag inte besitter. Men om jag skulle få det så skulle jag tycka det vore underbart att få den chefen - han peppade mig något grymt under intervjuen bara. Att på 1½ timme få så mycket feedback och känsla av uppskattning det har jag inte fått på länge så jag sög åt mig allt jag kunde - Tack!


När jag så är på väg hem från jobbet så ringer min husläkare som vill boka in ett återbesök, var ju och lämnade blodprover förra veckan. Det visar sig att jag har en förhöjd leverfunktion - vad det innebär och varför kunde hon inte säga utan att göra fler tester. Informationskåt som är så slänger jag mig på internet när jag väl är hemma och försöker förstå vad det skulle kunna vara. Alternativen jag får fram är


* för hög alkoholkonsumtion (jag dricker inte ens ett glas vin i veckan)
* Cirrhos - vilket enbart kan botas med levertransplantation


Ja men jag tror jag avvaktar och väntar på vad som ska sägas på återbesöket - men tro inget annat än att det ligger o gnager mig i nacken hela tiden. Ska jag dö nu, ska jag bli sängliggandes, ska jag bli sjuk för lifetime? Vad vore inte så mycket mer typiskt än just det ?!


Efter middagen drog jag i alla fall iväg och hämta min hylla som jag har hittat på nätet - 300 kr och det är precis en sån som jag vill ha. Så nu har denna snygging från 60-talet flyttat in hos mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar