tisdag 19 april 2011

Time-limit or no time-limit

ja alltså jag funderar på att sätta minimumgräns för mitt solospel ...

men frågan är om det hjälper eller stjälper och i så fall hur länge och vilka regler ska jag ha ...

får jag bryta tidsplanen om något oförutsägbart händer eller måste jag vara slav under min egen regel?

Om jag tänker så här - jag kan alltid må bättre av att veta att jag har ett krav på mig som säger att jag måste vara solo i minst XX månader/år ... för då vet jag att jag "behöver" inte känna mig ensam för att jag är ensam utan då är jag ensam för att jag själv har valt det och för att jag måste göra det på just det här sättet inte för att jag inte har någon i mitt liv ....bara så ...

eller tänker jag helt snurrigt?

jag ska börja med att sätta upp en så där tidsräknare på från vilket datum när jag beslutmässigt lämnade och ser hur länge sen det är till att börja med... mentalt kommer jag ju förmodligen inte bli klar med det här på väldigt länge men det vet jag och jag jobbar på det hela tiden. Ytterligare en anledning till att sätta upp den här tidsgränsen - så jag inte ingår något som jag vill påbörja innan jag har avslutat det tidigare till 100 000 000 % !!

japp så får det bli ... nu är bara iden kläckt ... nu ska reglerna funderas ut ... jag återkommer

Uppdatering!!

Nyttigt att få en räknare på det datum då jag tob beslutet - trodde det var betydligt längre sedan än vad det faktiskt är ... du ser ... det blir nog bra det här med time-limit!!

2 kommentarer:

  1. Det brukar fungera med en tidsgräns!!
    Med din inställning till livet så lär du inte bli ensam längre än vad du själv bestämt dig för.

    Cirkulationsplatser i Söderhamn är alltid en het potatis, hälften av innevånarna blinkar åt fel håll, eller inte alls, eller så stannar dom och släpper in andra... och vinkar glatt.
    Sköningar!

    SvaraRadera
  2. Lise-Lott - jag tar det som en komplimang, jag tror stenhårt på att focusera på annat nu och lägga energi på mig själv. Har börjat med Yoga och det är bland det häftigaste jag gjort på läääänge...

    haha ja men herregud! jag tror iofs på att "kramas i trafiken"

    SvaraRadera