tisdag 5 april 2011

Planering är A&O

Just nu är jag inne på min andra vecka tillsammans med tjejerna på heltid ensam. Nog för att de är stora och fixar massor helt själva så är det ändå vissa saker som de faktiskt behöver lite hjälp och påminnelser om.


Ikväll är det utvecklingssamtal för Stordottern - jag tror tyvärr att det kommer bli första gången som jag kommer bli lite besviken. Stordottern har förvarnat om att hon inte fullgjort vissa uppgifter och minsann inte tänker göra det heller - hon ser inte vitsen med att göra en serieteckning för en filminspelning som de är en grupp på sju stycken om och alla skulle tydligen göra ett varsit exempel. Nja jag kan väl hålla med men samtidigt förstår jag lärarens tanke ... hur gör man då?! 


Träningar som hon inte ska till först och sen helt plötsligt ska på och träningskläder som stinker som hon själv inte har koll på vart de är i vilken väska eller om de är tvättade eller inte ... men suck! Kanske inte så konstigt eftersom det finns risk för att lite kläder fortfarande är nedpackade ... hoppas det blir lättare nästa vecka.


Stordottern har dessutom börjat sin prao och kommer vara där i två veckor, vilket innebär matlåda varje dag (vilket jag inte är van vid att ordna).


Lilldottern har haft lite svårt med engelskan och behöver ständing påminnelse och påstöttning om läxor - detta är inte konfliktfritt och börjar äta på mitt tålamod.  Att hon dessutom bara har busskort som gäller fram till klockan 19 på kvällarna innebär en hel del hämtningar ... vilket jag inte riktigt hade tänkt mig, tycker ju att hennes cykel är jättefin där i förrådet där den står oanvänd ?! 


Middagarna är mitt störta problem just nu - det känns inte som om jag gör annat än att åker och tilläggshandlar för att kunna göra mat till mig själv och barnen ... när fan ska man hinna resten då


Usch vad jag gnäller ... men jag försöker verkligen komma in i planeringens himmelrike så att jag ska slippa vara så oorganiserad - jag gillar nämligen inte det ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar